Grand Prix Publiczności Salonu Pilskiego ART.2022 dla Agaty Żychlińskiej!
![](https://galeriabwa.pila.pl/wp-content/uploads/2023/03/Agata-Zychlinska-Grand-Prix-Publicznosci-46.jpg)
Grand Prix Publiczności 46. Przeglądu Twórczości Artystów Środowiska Pilskiego SALON PILSKI ART. 2022 zdobyła Agata Żychlińska za obraz pt. „Na naszych kłótniach (na naszych barkach)”!
W bieżącym tygodniu zakończyliśmy prezentację Salonu Pilskiego ART. 2022. Do ostatnich dni wystawy odwiedzający Galerię mieli możliwość oddania głosu na wybraną pracę. Komisja BWA PP przeliczyła głosy i niniejszym ogłaszamy:
„Na naszych kłótniach (na naszych barkach)” to obraz, który Publiczności 46. Salonu Pilskiego spodobał się najbardziej! Jego autorką jest Agata Żychlińska, pilska artystka, która w tym roku w Salonie Pilskim brała udział po raz pierwszy. Debiut to więc niezwykle udany!
W głosowaniu wzięły udział 203 osoby. Na obraz Agaty Żychlińskiej zagłosowało 27 osób – to 13,3 procent głosujących. Gratulujemy!
Dziękujemy wszystkim gościom Galerii, którzy wzięli udział w głosowaniu. Agatę Żychlińską uhonorujemy podczas Salonu Pilskiego ART. 2023.
***
Agata Żychlińska obroniła dyplom w 2016 roku i ma na swoim koncie wiele wystawienniczych sukcesów: pokazywała swoje obrazy m.in. na wystawach zbiorowych i indywidualnych w Indiach, w New Delhi, w Luxemburgu, na międzynarodowej wystawie NordArt 2021 na terenie północnych Niemiec – na ogromnej wystawie prezentującej dzieła artystów z całego świata, a także w galeriach w Polsce.
Pochodzi ze Starej Łubianki. Ukończyła Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej – Curie w Pile i uczyła się sztuki w Młodzieżowym Domu Kultury „Iskra” pod okiem Lucyny Pach. Studiowała na Wydziale malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz na Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. W 2016 roku obroniła dyplom, który składał się cyklu prac malarskich pod tytułem „Rekonstrukcja codzienności”.
W ub. roku debiutowała ze swoją twórczością w Galerii Debiutów BWA PP. Prezentowana wystawa nosiła tytuł „Komunikacja” i spotkała się z bardzo przychylnym przyjęciem środowiska artystycznego oraz pasjonatów sztuki.
– W moich pracach zawsze pojawiała się postać, sylwetka ludzka, jako nośnik najbardziej uniwersalnych treści. Z czasem to zaczęło ewoluować. Zaczęłam się czuć zmęczona tą formą. A że obrazy które maluję, mają odzwierciedlenie w moich osobistych przeżyciach, także zmiana formy miała w nich swój początek. Zaadoptowałam psa – było to dla mnie indywidualnie ważne wydarzenie – i zaczęłam zwracać uwagę nie tylko na komunikację międzyludzką: człowiek – człowiek, znaki, sygnały, postawy, na to jak się komunikujemy my, jako ludzie, jak czytamy siebie wzajemnie, ale także na relację międzygatunkową. Zaczęło interesować mnie, jak bogaty świat wewnętrzny mają zwierzęta i jak rozbudowany jest ich system emocjonalny. Zaczęłam dużo o tym czytać i coraz bardziej mnie to zajmowało. Tak powstał cykl, którego bazą są zwierzęta – mówi artystka. W prezentowanych pracach kolor zderza się z treścią. Kolor może „oszukiwać” odbiorcę, mamiąc jaskrawością, energią.
– Często odbiorcy mówią: o, jakie radosne malarstwo! A dla mnie to jest dramatyczne malarstwo! Opowiada o motywach wanitatywnych, o przemijaniu itp. poważnych tematach. Ale może te radosne kolory w kontraście z poważną tematyką dają pole do interpretacji i rodzą dwuznaczność w odbiorze – dodaje A. Żychlińska.