Grand Prix Publiczności Salonu Pilskiego ART.2022 dla Agaty Żychlińskiej!

Grand Prix Publiczności Salonu Pilskiego ART.2022 dla Agaty Żychlińskiej!

Grand Prix Publiczności 46. Przeglądu Twórczości Artystów Środowiska Pilskiego SALON PILSKI ART. 2022 zdobyła Agata Żychlińska za obraz pt. „Na naszych kłótniach (na naszych barkach)”!

W bieżącym tygodniu zakończyliśmy prezentację Salonu Pilskiego ART. 2022. Do ostatnich dni wystawy odwiedzający Galerię mieli możliwość oddania głosu na wybraną pracę. Komisja BWA PP przeliczyła głosy i niniejszym ogłaszamy:

„Na naszych kłótniach (na naszych barkach)” to obraz, który Publiczności 46. Salonu Pilskiego spodobał się najbardziej! Jego autorką jest Agata Żychlińska, pilska artystka, która w tym roku w Salonie Pilskim brała udział po raz pierwszy. Debiut to więc niezwykle udany!

W głosowaniu wzięły udział 203 osoby. Na obraz Agaty Żychlińskiej zagłosowało 27 osób – to 13,3 procent głosujących. Gratulujemy!

Dziękujemy wszystkim gościom Galerii, którzy wzięli udział w głosowaniu. Agatę Żychlińską uhonorujemy podczas Salonu Pilskiego ART. 2023.

***

Agata Żychlińska obroniła dyplom w 2016 roku i ma na swoim koncie wiele wystawienniczych sukcesów: pokazywała swoje obrazy m.in. na wystawach zbiorowych i indywidualnych w Indiach, w New Delhi, w Luxemburgu, na międzynarodowej wystawie NordArt 2021 na terenie północnych Niemiec – na ogromnej wystawie prezentującej dzieła artystów z całego świata, a także w galeriach w Polsce.

Pochodzi ze Starej Łubianki. Ukończyła Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej – Curie w Pile i uczyła się sztuki w Młodzieżowym Domu Kultury „Iskra” pod okiem Lucyny Pach. Studiowała na Wydziale malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz na Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. W 2016 roku obroniła dyplom, który składał się cyklu prac malarskich pod tytułem „Rekonstrukcja codzienności”.

W ub. roku debiutowała ze swoją twórczością w Galerii Debiutów BWA PP. Prezentowana wystawa nosiła tytuł „Komunikacja” i spotkała się z bardzo przychylnym przyjęciem środowiska artystycznego oraz pasjonatów sztuki.

– W moich pracach zawsze pojawiała się postać, sylwetka ludzka, jako nośnik najbardziej uniwersalnych treści. Z czasem to zaczęło ewoluować. Zaczęłam się czuć zmęczona tą formą. A że obrazy które maluję, mają odzwierciedlenie w moich osobistych przeżyciach, także zmiana formy miała w nich swój początek. Zaadoptowałam psa – było to dla mnie indywidualnie ważne wydarzenie – i zaczęłam zwracać uwagę nie tylko na komunikację międzyludzką: człowiek – człowiek, znaki, sygnały, postawy, na to jak się komunikujemy my, jako ludzie, jak czytamy siebie wzajemnie, ale także na relację międzygatunkową. Zaczęło interesować mnie, jak bogaty świat wewnętrzny mają zwierzęta i jak rozbudowany jest ich system emocjonalny. Zaczęłam dużo o tym czytać i coraz bardziej mnie to zajmowało. Tak powstał cykl, którego bazą są zwierzęta – mówi artystka. W prezentowanych pracach kolor zderza się z treścią. Kolor może „oszukiwać” odbiorcę, mamiąc jaskrawością, energią.

– Często odbiorcy mówią: o, jakie radosne malarstwo! A dla mnie to jest dramatyczne malarstwo! Opowiada o motywach wanitatywnych, o przemijaniu itp. poważnych tematach. Ale może te radosne kolory w kontraście z poważną tematyką dają pole do interpretacji i rodzą dwuznaczność w odbiorze – dodaje A. Żychlińska.

Skip to content