Blog

Antoni Witkowski (1946-1993)

Antoni Witkowski (1946-1993) Ur. w 1946 r. w Połczynie Zdroju. W 1967 r. w Bydgoszczy uzyskał dyplom Studium Nauczycielskiego, Wydziału Wychowania Plastycznego. W latach 1970-1975 studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu, uzyskując dyplom na Wydziale Malarstwa, Grafiki i Rzeźby. Studiował w pracowni prof. Tadeusza Piskorskiego – projektowanie graficzne, prof. Lucjana Mianowskiego –…
Read more

Renata Wojnarowicz

Renata Wojnarowicz – jest absolwentką Liceum Sztuk Plastycznych w Supraślu. Studiowała na Wydziale Tkaniny i Konserwa-cji w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi. Dyplom otrzymała w 1970 roku w pracowni prof. Mariana Jaesche. Zajmuje się malarstwem Aloha enterprises inc , tkaniną, konserwacją. Bierze udział w konkursach, plenerach. Uczestniczyła w wielu wystawach zbiorowych. Zorganizowała 16…
Read more

Joanna Wylegała

Joanna Wylegała (ur. 28 VI 1980 roku w Pile) – absolwentka Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Bydgoszczy (klasa o profilu wystawienniczym). W latach 2001 – 2006 studiowała na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu – kierunek: grafika warsztatowa. Dyplom w pracowni wklęsłodruku prof. Bogumiły Pręgowskiej otrzymała w 2006 roku. Udział w wystawach: 2006…
Read more

Dariusz Zatoka

DARIUSZ ZATOKA (ur. 1979 roku w Czarnkowie) – studia artystyczne w latach 1999 – 2005 Akademia Sztuk Pięknych w Poznaniu. Dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Grafiki. 2004 – Universite Rennes 2, Departement Art Plastiques, Rennes, Francja, stypendium Socrates Erasmus; 2005 – Rencontres Internationales de la photographie en Arles 2005 – Francja – staż artystyczny. Zajmuje…
Read more

Czas odnaleziony w areturach, w wizerunkach świętych, w aktach i pejzażach

„Dzięki sztuce, zamiast widzieć jeden świat, nasz, widzimy, jak świat się pomnaża, ilu jest bowiem oryginalnych artystów, tyloma dysponujemy światami, które bardziej różnią się między sobą od światów krążących w nieskończoności, i choć wygaśnie ognisko, skąd emanuje świat artysty, przez wiele stuleci świat ów (…) wysyła nam wciąż jeszcze specjalny swój promień”. M. Proust fragment…
Read more

Język współczesnej fotografii.

 Formuła wystawy „Wymiary czasu i przestrzeni” okazuje się niezwykle pojemna, pozwala na prezentację bardzo różnych postaw artystycznych, odmiennych konwencji i  technik, mimo że dominującym medium wydaje się być fotografia. Ona to właśnie  towarzyszy człowiekowi od prawie 200 lat, zarówno jako narzędzie zapisywania zdarzeń, utrwalania stanów psychicznych, scen rodzajowych, wizerunków miejsc i ludzi, jak i jako…
Read more

Realizm o wielu twarzach

„Zrozumiałem formułę, czternaście przypadkowych wyrazów (wyrazy, które wydają się przypadkowe) i wystarczyłoby mi wypowiedzieć je na glos, żeby stać się wszechpotężnym.”- zdanie to, a może raczej wyznanie, zapisane na jednym z obrazów A. Sobolewskiego uświadamia nam, że artysta czuje się przede wszystkim kreatorem świata, pewnej nad- lub hiper- realności skonstruowanej ze znanych elementów i oswojonych…
Read more

Spotkanie po latach

        Powrót do miejsc nieobecnych, do przestrzeni które zapisały swój ślad, będący nie tyle epizodem, ile  znaczącym etapem życia i zawodowej drogi człowieka – okazuje się ważnym, głębokim i prawdziwie mistycznym doświadczeniem.  Do takich miejsc nieistniejących realnie,  a zapisanych w życzliwej pamięci niewielkiego grona absolwentów należy, funkcjonująca w Pile przed laty – Szkoła Reklamy…
Read more

Na scenie teatrum życia.

„Kształt obecności jest rozleglejszy niż rysunek ciała gdy codziennością dopełniamy siebie kalejdoskop zdarzeń układa się w niebo.” Współczesne malarstwo figuralne przedstawia człowieka w sposób coraz bardziej syntetyczny i anonimowy zarazem, sprowadzając jego postać do prostej, czytelnej formy, zarysu postaci, sylwety. Mimo wszystko jednak, stając przed kompozycją malarską czujemy się zdemaskowani, odkryci, odarci z iluzji prywatności,…
Read more

W pogoni za rzeczywistością.

     Instrumenty precyzyjnie obszyte kawałkami jeansu, opakowane i ustawione na martwym podeście sceny, ostro zielony fotel o kwadratowych kołach i kaskada zsuwających się z sufitu (jak grom z jasnego nieba) równie zielonych lasek, elegancki melonik wieńczący misternie ułożoną piramidę pretensjonalnych, złoconych kawałków ram, czy wreszcie sylweta pochylonego manekina i rzędy wkomponowanych w formę równoramiennego krzyża,…
Read more

Skip to content